GRUPA MALINKI
14 września 2018
10.12.2021
09.12.2021
08.12.2021
Zadania dla grupy Malinek – Dni tygodnia
04.12.2020
02.11.2020
Wiewióreczki – wiersz i piosenka na listopad
02.10.2020
Wiersz i piosenka grupy Wiewióreczki na październik
22.06.2020
Zajęcia z języka angielskiego
19.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
Zajęcia dla Kamila i Wojtka
18.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
17.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
DZIECI SKOŃCZYŁY JUŻ PRACĘ W KARTACH. MOGĄ UZUPEŁNIĆ ZALEGŁOŚCI JEŻELI SĄ W PODRĘCZNIKACH I WYPRAWCE. PONIŻEJ PROPONUJE ZADANIA NA KOLEJNE DNI.
16.06.2020
Zajęcia rewalidacyjne
Dla Kamila i Wojtka
Zajęcia dla Kamila i Wojtka dn.16.06.2020r
15.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
Zajęcia z języka angielskiego
09.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Bezpiecznie nad wodą.
Zajęcia dla Kamila i Wojtka
Zajęcia rewalidacyjne
SI w DOMU- Zabawa nakrętkami (Część 3) Integracja sensoryczna. Zabawa w domu
08.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
Zajęcia dla Kamila i Wojtka
05.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Wakacyjna podróż pociągiem.
Piosenki dla dzieci – Jedzie pociąg z daleka – RosNutki
04.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Wakacyjne wędrówki
03.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Bezpieczne wakacje.
Zajęcia z języka angielskiego
02.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Autobus w barwach wakacji.
01.06.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Na plaży jest fajnie
29.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Miło spędzam czas.
28.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: Poznajemy pojazdy.
26-27.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: To wszystko dla was, rodzice…
Zajęcia z języka angielskiego
26.05.2020
Terapia pedagogiczna dla Kamila
Zajęcia dla Kamila i Wojtka – Dzień Mamy
Zajęcia dla Kamila i Wojtka – Dzień Mamy
Zajęcia logopedyczne
25.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: KWIATY DLA MAMY I TATY
Zajęcia z języka angielskiego
22.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY
TEMAT ZAJĘĆ: MAMA I TATA
Karty pracy na zajęcia rewalidacyjne
21.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY
TEMAT ZAJĘĆ: NASZE ZABAWKI
20.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
19.05.2020
WITAM SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO PRACY.
Karty pracy na zajęcia rewalidacyjne
ZAJĘCIA DLA KAMILA I WOJTKA
18.05.2020
WITAM WAS KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: TOLERANCJA
Karty pracy na zaj. korekcyjno – kompensacyjne
15.05.2020
WITAM WAS KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: PORTRET MOJEJ RODZINY
14.05.2020
WITAM WAS KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY.
TEMAT ZAJĘĆ: JAK TU PIĘKNIE I WESOŁO…
13.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: KWIATY MAJOWEJ ŁĄKI.
12.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: CO SIĘ DZIEJE NA ŁĄCE?
11.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: BIEDRONECZKI
Zajęcia z języka angielskiego
08.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: MIESZKAŃCY ŁĄKI
Zajęcia dla Kamila Wojtka dn. 8.05.2020r
07.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: WARSZAWA – POLSKIE SYMBOLE NARODOWE
06.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: WARSZAWA – KOLORY FLAGI
05.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: WARSZAWA – NASZA STOLICA
Zajęcia dla Kamila i Wojtka
Prace w ogrodzie – kolorowanka
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia z języka angielskiego
04.05.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: BIAŁO – CZERWONA FLAGA
30.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: PRZYRODA W MIEŚCIE
29.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: MOJE NAJBLIŻSZE OTOCZENIE
28.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: NAJPIĘKNIEJSZY DOM
Zajęcia dla Kamila i Wojtka
27.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: DOMY I DOMKI
24.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: MOJA OKOLICA MNIE ZACHWYCA.
Zajęcia dla Kamila i Wojtka – MAGDALENA WESOŁOWSKA
Połówek gra konwersacja – wiosna
RELIGIA
TEMATY DO ZREALIZOWANIA DLA DZIECI Z GRUPY „KRASNALE”
23.04 – „W CZASIE MSZY ŚWIĘTEJ SPOTYKAMY SIĘ Z PANEM JEZUSEM” (KATECHEZA50)
30.04 –” PAN JEZUS UKRYTY POD POSTACIĄ CHLEBA ” (KATECHEZA51)
07.05 –” WMAJU CZCIMY MARYJĘ MATKĘ JEZUSA” ( KATECHEZA 55)
14.05 –„OKAZUJEMY MIŁOŚĆ MARYI MODLITWĄ” (KATECHEZA 56)
21.05 – „PAN JEZUS WSTĘPUJE DO NIEBA”( KATECHEZA 54)
28.05 – „PODCZAS MSZY ŚWIĘTEJ UWAŻNIE SŁUCHAMY SŁOWA BOŻEGO” (KATECHEZA 52)
23.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY.
AGI BAGI opowie Wam o… – Jak rosną rośliny
22.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: WIOSENNE PORZĄDKI W OGRÓDKU; ŚWIEŻE POWIETRZE.
Zajęć z języka angielskiego
Nature vocabulary: Karty pracy, zabawy językowe, piosenki związane z przyrodą
21.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: WYPOCZYNEK W LESIE I NAD WODĄ.
Tęcza Zajęcia dla Kamila i Wojtka Tęcza
https://www.thebestideasforkids.com/grow-a-rainbow-experiment/
Pokoloruj tęczę
20.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: SEGREGUJEMY ŚMIECI.
17.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: KOGO SPOTKAMY WIOSNĄ NA WSI?
Zajęcia dla Kamila i Wojtka dn. 17.04.2020r.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/kwiaty/223887-krokusy-wiosenne-kwiaty?
TULIPANY BUKIET – Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory
Wiosenne kwiaty:
Puzzle
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/kwiaty/223887-krokusy-wiosenne-kwiaty
Kolorowanka, wycinanka i ćwiczenia grafomotoryczne.
16.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: W CHLEWIKU.
Link do języka angielskiego
Sports vocabulary. Do pobrania: karty pracy, propozycje zabaw, gier dla najmłodszych
15.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: CO SŁYCHAĆ WIOSNĄ NA WSI?
14.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: ZWIERZĘTA NA WSI.
Zajęcia dla Kamila dn. 14.04.2020r
HISTORYJKI OBRAZKOWE – Myślenie przyczynowo skutkowe – kolorowanka do nauki ćwiczenia ręki i powtórki nazw kolorów
https://pl.pinterest.com/pin/359091770273427781/
Pozdrawiam
Magdalena Wesołowska
09.04.2020
WITAM WAS KOCHANE DZIECI I ZAPRASZAM DO PRACY
TEMAT ZAJĘĆ: Motywy wielkanocne
08.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: Kraszanki, pisanki.
Dla Kamila
Karty pracy1, KP 3, KP 4, KP 5, KP 2, KP 1,
Labirynt, Pisanka-jajko-do-wyklejania, Skarpety-kolorowanka, Zabawki przeliczanie,
07.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: Koszyczek wielkanocny
Zajęcia Kamila dn. 07.04.2020r.
06.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: Żabki i bociany.
03.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: CO SŁYCHAĆ WIOSNĄ W GNIEŹDZIE?
Zajęcia z języka angielskiego
Farm animals – materiały do pracy w domu dla najmłodszych
Zajęcia Kamila dn. 03.04.2020r.
02.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: OZNAKI WIOSNY
01.04.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: ZABAWY Z WIOSNĄ
31.03.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: WIEMY JUZ DUŻO O ZWIERZĘTACH
- Słuchanie opowiadania I. Słońskiej
„Najlepszy ogon na świecie”
Była sobie mała wiewiórka z bardzo ładnym ogonem. Wiewiórka była dumna ze swego ogona. Myślała, że jej ogon jest najlepszy ze wszystkich ogonów na całym świecie. Jednego dnia mała wiewiórka zobaczyła świnkę ze śmiesznym ogonkiem. – Jak się masz? – zapytała mała wiewiórka. – Patrz na mój piękny ogon. To jest najlepszy ogon na świecie. – Może tak jest, jak mówisz – powiedziała świnka. – Ale ja wolę swój ogonek. Mała wiewiórka poszła dalej. Zobaczyła w stawie zieloną żabę. Żaba nie miała ogona zupełnie. – Dzień dobry! – powiedziała mała wiewiórka. – Patrz na mój piękny ogon. To jest najlepszy ogon na świecie. – Tak jest, jak mówisz – powiedziała żaba – ale ja nie chcę mieć ogona. I wskoczyła do stawu. Potem mała wiewiórka poszła na łąkę. Tam siedział miły, brązowy zajączek z ogonkiem jak mała biała piłeczka. – Dzień dobry! – powiedziała mała wiewiórka. – Patrz na mój ogon. To jest najlepszy ogon na świecie. – To prawda, co mówisz – powiedział brązowy, ładny zajączek. – Ale mój ogon mi wystarcza. I skrył się w trawie. Mała wiewiórka poszła do parku. Tu zobaczyła pawia. Paw spacerował tam i z powrotem po trawie. – O, jaki piękny ogon! – pomyślała wiewiórka. – Paw ma najlepszy ogon na świecie. Mała wiewiórka pobiegła do domu, do swojej matki, i powiedziała: – Paw ma piękny ogon. To jest najlepszy ogon na świecie. – Piękne ogony nie są najlepszymi ogonami na świecie – powiedziała matka wiewiórki. – Idź teraz spać. Wtedy zobaczysz, jaki masz dobry ogonek. Mała wiewiórka poszła spać. Przykryła się ogonkiem i pomyślała: – Jak mi ciepło! Mam najlepszy ogon na świecie
- Rozmowa na podstawie wysłuchanego tekstu i doświadczeń dzieci.
− Jakie zwierzęta spotkała wiewiórka?
− Jaki ogon najbardziej spodobał się wiewiórce?
− Co powiedziała mama wiewiórki?
− Czy mała wiewiórka przyznała mamie rację?
− Jakie znacie zwierzęta z ogonami?
- Zabawa dydaktyczna
„Którego zwierzątka brakuje?
Obrazki: wiewiórki, jeża, niedźwiedzia, lisa, wilka. Dziecko nazywa zwierzęta znajdujące się na obrazkach. Rodzic układa obrazki na dywanie i prosi, aby dziecko zapamiętało ich ułożenie. Następnie dziecko zamyka oczy, a rodzic zabiera jeden obrazek. Po otwarciu oczu dziecko określa, jakie zwierzę zniknęło.
DOWOLNE OBRAZKI ZWIERZĄT, DZIECI MOGĄ PRZYGOTOWAĆ OBRAZKI WŁASNORĘCZNIE.
- Karta pracy, cz. 2, nr 19.
Dzieci:
− oglądają zdjęcia i nazywają zwierzęta,
− określają różnice między sarną a wróblem,
− odszukują naklejki ptaków i naklejają według wzoru z poprzedniej karty.
- Quiz dydaktyczny
Co wiemy o poznanych zwierzętach?
Dziecko mówi: Tak, kiedy zgadzają się z wypowiadanym zdaniem, a Nie, kiedy się z nim nie zgadzają.
− Wiewiórki mieszkają w dziuplach.
− Niedźwiedzie to takie małe ptaki.
− Jeże mają kolce.
− Dziki nie są w ogóle groźne.
− Żaba jest ogromna jak dom.
− Bocian ma długi dziób.
DZIĘKUJĘ PAŃSTWU SERDECZNIE ZA NADESŁANE PRACE DZIECI.
MIŁO MI BARDZO ZOBACZYĆ DZIECIAKI CHOCIAŻBY NA ZDJĘCIACH:)
PRZESYŁAM BUZIAKI I POZDROWIENIA.
MIŁEGO DNIA MYŚLAMI JESTEM Z WAMI!
Zajęcia Kamila dn. 31.03.2020r.
Biedronka
30.03.2020
WITAM WAS MOI KOCHANI I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: ECHO W LESIE
1. Zdobywanie przez dzieci informacji o wybranych ptakach występujących w Polsce.
Dzieci mogą skorzystać z albumów, książek przyrodniczych.
Rodzic czyta ciekawostki dotyczące ptaków żyjących na terenie Polski.
2. Zabawa ruchowa „Lata ptaszek”.
Muzyka gra , a dzieci biegają i naśladują ruchy skrzydeł ptaków – z rękami ugiętymi w łokciach i dłońmi przy ramionach. Gdy muzyka przestaje grać, dzieci przykucają, naśladują głosy ptaków i stukają palcami wskazującymi w podłogę – dziobią ziarenka.
3. Ćwiczenie słuchowe Odgłosy ptaków.
Linki na dole…
Nagranie odgłosów ptaków.Dzieci słuchają odgłosów ptaków. Ochotnicy naśladują ich śpiew
4. PRACA PLASTYCZNA „KOLOROWA SOWA”
Wyprawka plastyczna, karta 7,
- niebieski karton A4,
- Dzieci: − wypychają z karty nacięte serduszka, układają je na niebieskim kartonie, − przyklejają serduszka zgodnie z instrukcją, − przyklejają obrazki oczu sowy.
ZDJĘCIA WYKONANYCH PRAC MOZNA PRZESŁAĆ NA MOJEGO MAILA.
5. Ćwiczenie ortofoniczne „Sowa”.
Dzieci kładą prawą dłoń na lewym ramieniu, odkręcają głowę w lewą stronę. Biorą głęboki wdech i, wraz z obrotem głowy w prawo, lekko i rytmicznie wpuszczają powietrze ustami, naśladując głos sowy: hu-hu-hu.
6. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej
„Dzieci, zwierzęta i leśne echo”.
Las, a w lesie Ada z Olkiem
bawią się wesoło.
Wypatrują leśnych zwierząt
ukrytych wokoło.
Tu sarenka, a tam zając
raźno sobie kica.
Jeleń biegnie, swym porożem
dzieciaki zachwyca.
– Pa, pa, pa, pa! – Ada woła.
– Pa, pa, pa, pa! – Olek.
– Pi, pi, pi, pi! – krzyknął chłopiec.
– Pi, pi, pi, pi! – wolę.
Przysłuchuje się wiewiórka
tej śmiesznej zabawie.
Borsuk też nadstawia uszu,
choć się ukrył w trawie.
– Pe, pe, pe, pe! – Ada woła.
– Pe, pe, pe, pe! – Olek.
– Pu, pu, pu, pu! – krzyknął chłopiec.
– Pu, pu, pu, pu! – wolę.
– Po, po, po, po! – któreś z dzieci
głośno zawołało.
Lecz tym razem
– po, po, po, po – echo powiedziało!
Rodzic czyta wiersz po raz pierwszy, a następnie powtarza go jeszcze raz, a dzieci przedstawiają ruchem treść wiersza i powtarzają znajdujące się w nim sylaby.
MIŁEGO DNIA MYŚLAMI JESTEM Z WAMI!
W WEEKEND PRZYPOMINAMI DZIECIOM ZABAWĘ „GĄSIENICA BASI”
Zajęcia logopedyczne
WAŻNE INFORMACJE I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE DLA WSZYSTKICH GRUP WIEKOWYCH (najlepiej ćwiczyć 2 razy dziennie po 15 minut)
Ćwiczenia oddechowe:
Powietrze nabieramy nosem, a wypuszczamy ustami.
- Dmuchanie na chorągiewki
- Dmuchanie na wiatraczki
- Dmuchanie na płomień świecy
- Dmuchanie na papierowe łódki pływające w misce z wodą
- Zdmuchiwanie kulki waty kosmetycznej z ręki
- Wydmuchiwanie baniek mydlanych
- Dmuchanie na papierowe ozdoby zawieszone ponad głową ćwiczącego na nitkach o różnej długości
- Dmuchanie na papierowe kulki po wytyczonej trasie
- Przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej do osoby siedzącej naprzeciwko
- Dmuchanie przez rurkę do wody
- Wydmuchiwanie baniek mydlanych
- Nadmuchiwanie balonów
- Próby gwizdania
- Gra na instrumentach muzycznych np. organki, trąbka, gwizdek
- Gra na grzebieniu owiniętym cienką bibułką.
Ćwiczenia prawidłowego połykania;
- Nauka unoszenia języka za górne zęby (kilkanaście razy dziennie, przed lustrem).
- Dotykamy palcem lub zimną łyżeczką podniebienia tuż za górnymi zębami, nazywając je „zaczarowanym miejscem”, „parkingiem” itp.. w którym język (krasnoludek, samochód) powinien przebywać, gdy mamy zamkniętą buzię.
- Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu rodzynek,chrupek kukurydzianych itp.
- Zlizywanie nutelli, miodu itp. z podniebienia przy szeroko otwartych ustach.
- Konik jedzie na przejażdżkę – naśladuj konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.
- Winda – otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą – raz do góry, raz do dołu.
- Karuzela – dzieci bardzo lubią kręcić się w koło, twój język także. Włóż język między wargi a dziąsła i zakręć nim raz w prawą, raz w lewą stronę.
- Chomik – wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.
- Malarz – maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.
- Młotek – wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa.
- Żyrafa – ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.
- Słoń – ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.
Ćwiczenia żuchwy;
- Wysuwamy żuchwę do przodu jak najdalej, jak to możliwe, dolnymi wargami masując górna wargę.
- „Krówka na łące”- naśladujemy krówkę, która pasie się na łące i ze smakiem zjada świeżą trawkę; żujemy, wręcz przesadne ruchy żuchwą
- „Koparka”- naśladujemy pracującą koparkę; opuszczamy żuchwę jak najniżej, robimy ruch, jakbyśmy nabierali piasek. Powtarzamy ćwiczenie kilkakrotnie.
- „Huśtawka”- wykonujemy ruchy żuchwą w przód i w tył, a następnie na boki .
Ćwiczenia warg
- Zakładamy górna wargę na dolną i odwrotnie.
- „Masaż”- delikatnie przygryzamy górna wargę dolnymi zębami, a następnie dolną wargę górnymi zębami.
- „Zmęczony konik”- konik, który wrócił z męczącej wyprawy, głośno parska (podczas tego ćwiczenia zwracamy uwagę, aby wargi były rozluźnione).
- „Uśmiech żaby”- rozciągamy wargi w wielkim uśmiechu, starając się naśladować wesołe żabki.
- Przesadnie wymawiamy a, o, e, u, i, y przy szeroko otwartych ustach.
- . „Balonik”- nadymamy policzki, a usta ściągamy (dla urozmaicenia możemy bawić się w baloniki, które pękają, gdy „ przekuwamy” policzki palcami).
Ćwiczenia języka;
- „Konik jedzie na przejażdżkę”- naśladujemy biegnącego konika, stukając czubkiem języka o podniebienie (kląskanie).
- „Małe chomiki”- udajemy chomika, wypychając językiem Raz prawy, raz lewy policzek.
- „Malarz”- bawimy się w malarza; malujemy sufit (podniebienie), (ściany) (policzki), okna (zęby dolne i górne), korytarz (miejsce między wargami a zębami). Każdy z elementów możemy pokryć kilkakrotnie farbą.
- Oblizujemy wargi okrężnym ruchem takim jak Miś Pawełek po zjedzeniu pysznego miodku (dla urozmaicenia możemy posmarować usta dziecka czekoladą lub miodem).
- „Żyrafa”- naśladujemy żyrafę, wyciągając język wysoko do góry tak, jakbyśmy chcieli dotknąć naszych nosów.
- „Myjemy zęby”- „czyścimy” językiem zęby górne i dolne, poruszając nim jak szczoteczką i uważając, by nie ominąć żadnego miejsca.Ćwiczenia słuchowe;
- Śpiewanie głosek na różne melodie, np.; f, f, f…s, s, s, – nucenie głosek bezdźwięcznych często powoduje ich udźwięcznienie.
- Odtwarzamy nagrane wyrazy lub je wypowiadamy, dziecko wsłuchuje się w dźwięki i jednocześnie skazuje rysunki, które je obrazują (ćwiczenie ma na celu uświadomienie prawidłowej wymowy głosek dźwięcznych).
- Odtwarzamy nagrane wyrazy wypowiadane przez dziecko i porównujemy je z prawidłową artykulacją. Warto przeprowadzić ćwiczenie tak, aby dziecko samo mogło wychwytywać różnice pomiędzy swoją wymową a prowadzącego zabawę.
ZABAWY LOGOPEDYCZNE
„Malujemy drzewa”
Powiedz dzieciom, że wybieracie się an spacer do parku, żeby pomalować rosnące tam drzewa. Aby zabawa była ciekawsza, zamiast pędzla wykorzystujecie języki.
- Malujemy pień drzewa- uniesienie języka do góry, wysuwanie na brodę.
- Malujemy gałęzie- kierowanie języka raz do prawego kącika ust, raz do lewego.
- Malujemy liście wysoko rosnące- oblizywanie górnej wargi.
- Suszymy drzewa- nabieranie powietrza nosem y wydmuchiwanie ustami. Podczas wykonywania ćwiczeń szeroko otwieramy buzię.
„Jesienna zabawa”
Poszedł Gaduś na spacerek (marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan)
Gdzie kasztanów leży wiele (palce wskazujące i kciuki robią kółeczka)
Gdzie listeczki kolorowe (ręce uniesione w górę „wkręcamy żarówkę”)
Wciąż spadają mu na głowę (ręce powoli opuszczane w dół jednoczesnym poruszaniem palców).
„Jeżyk sprząta swój domek na zimę”
- W naszej zabawie język to mały jeż, twoja buzia- to domek jeża.
- Jeż myje drzwi (oblizywanie czubkiem języka szeroko rozwartych warg).
- Jeż myje kąty (kierowanie czubka języka w kąciki ust).
- Jeż myje ściany (wypychanie policzków językiem).
- Jeż myje sufit (przesuwanie czubkiem języka po podniebieniu twardym).
- Jeż trzepie dywan (kląskanie).
- Jeż odkurza (przedłużenie głoski „w”).
- Jeż myje okna (przesuwaniem czubkiem języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, wargi szeroko otwarte).
- Jeż jest bardzo zadowolony, ze posprzątał i uśmiecha się (rozciąganie warg jak w uśmiechu, zęby zwarte).
„Śniadanie krasnoludka”
- Krasnoludek żuje kanapkę (naśladowanie ruchów żucia, zęby zwarte, wargi zwarte, wykonują ruchy okrężne)
- Krasnoludek chrupie marchewkę (otwieranie i zamykanie zębów, usta zaokrąglone i wysunięte do przodu)
- Krasnoludek oblizuje się (oblizywanie czubkiem języka szeroko rozwartych warg)
- Krasnoludek oblizuje buzię na górze (kierowanie języka w kąciki ust)
- Krasnoludek myje zęby po śniadaniu (przesuwanie czubkiem języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, wargi szeroko rozwarte)
- Krasnoludek jest najedzony, zadowolony i uśmiech się (rozciąganie warg jak do uśmiechu, zęby zwarte)„Urodziny niedźwiadka”
- Usiądź z dziećmi kręgu. Wykorzystujemy pacynkę; posłuchajcie. Dziś są urodziny Niedźwiadka. Będziemy towarzyszyć mu w tym ważnym dniu. Niedźwiadek wstał dziś w bardzo dobrym humorze, przeciągnął się , ziewnął i uśmiechnął się do mamy. Niedźwiedzicy przesłał pięć całusów (dzieci patrzą w lusterka posyłają całusy). Ma dobry nastrój, że podśpiewuje sobie wesoło; la, la, la ,lo, lo, lo, Lu, Lu, Lu, le, le, le. Mama usmażyła Niedźwiadkowi ulubione naleśniki z miodem. Niedźwiadek je z apetytem swój przysmak; chrupie, żuje, mlaska, oblizuje pyszczek i uśmiecha się.
Na przyjęcie przyszły róże zwierzęta;
- Przyszła żabka znad stawu; kum, kum, kum.
- Przybiegł konik z pastwiska; iha-ha, iha-ha.
- Mała myszka przybiegła ze stodoły; pi, pi, pi
- Wąż przypełzł z łąki; sssssssssssss
- Przyszły dwa prosiaczki z chlewika; chrum-chrum-chrum
- Przyszła duża krowa z pastwiska; muuu, muuu
- Przybiegła kurka z podwórka; ko, ko, ko
- Przyczłapała kaczka- kwaczka; kwa, kwa, kwa
- A na koniec przyszli kotek Puszek i pies Burek; miau-miau, hau-hau.
„Dżdżownica Magda zaprasza do gimnastyki buzi i języka”
Pamiętajcie, aby szeroko otwierać buzię.
- Usta- otwieramy szeroko buzię i głośno wołamy aaaaaaaaaa
- Zegar- nasz język to wskazówki zegara, otwórz buzię i poruszaj językiem jak zegar; od prawego do lewego języka
- Szczotka-a teraz nasz język to szczotka do zębów. Czyścimy zęby, najpierw dokładnie te na górze, a później te na dole
- Kaczka- spójrzcie jak wygląda dziób kaczki, teraz spróbujcie zrobić taki sam
- Farby- nasz język zmienia się w pędzel, najpierw malujemy ściany, czyli policzki, na koniec malujemy sufit, czyli podniebienie.
- Na suficie zrobimy małe gwiazdki? Dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.
- Ząbek- czy wiecie, ile macie zębów? Policzymy je razem za pomocą języka. Zaczynamy od góry- buzia szeroko otwarta, dotykamy każdego ząbka po kolei. Teraz czas na zęby na dole.
- Góry- nasz język to turysta na szlaku górskim, wysuwamy język z buzi i kierujemy do góry w stronę nosa.
- Ziewanie- jesteście zmęczeni? Czas na ziewanie- otwieramy buzię jak najszerzej.
- Cukierki- na zakończenie słodka zabawa. Wyobraźcie sobie, że macie w buzi cukierka, pokażcie jak go ssiecie, cmokajcie z zadowoleniem (można użyć cukierków szybko się rozpuszczalnych).
„Chorobowe zgadywanki” – dziecko powtarza za dorosłym kolorowe sylaby
Dziś karetką pojedziemy- ue, ue, ue.
Może komuś pomożemy- ua, ua, ua.
Kto najbardziej chory jest?- eo, eo, eo.
Mały kotek, duży pies?- eu, eu, eu.
Kto Katarek duży ma- ai, ai, ai.
A kto kicha tak jak ja- ae, ae, ae.
Kogo boli głowa?- oa, oa, oa.
Kto się przed lekarzem chowa?- ou, ou, ou.
Kto lekarstwa nie chce brać?- ie, ie, ie.
Kto chce w łóżku długo spać?- iu, iu, iu.
A kto zawsze zdrowy jest,- ye, ye, ye.
Co dzień chce warzywa jeść- yo, yo, yo.
„Żurawina i Szyszka”
Poprzez lasy, piaski, pola pełza cicho i dostojnie długa żmija Żurawina.
(usta szeroko otwarte, język wykonuje wolne ruchy od prawego do lewego kącika ust).
Swym językiem wszystko bada. (usta szeroko otwarte, język dotyka po kolei wszystkich zębów, najpierw na dole, następnie na górze).
Przy tym syczy (dziecko mówi; ssss -język za dolnymi zębami, usta jak w uśmiechu, zęby zbliżone).
Jadem pluje,(dziecko mówi; tfu, tfu, tfu)
Bardzo lubi się wygrzewać, kiedy ciepło na dworze. (usta szeroko otwarte, język wysunięty daleko na brodę).
Dnia pewnego myszka Szyszka, wyjadła ziarnka zbóż, (dziecko naśladuje czynność jedzenia, przeżuwania)
Wtem syk straszny usłyszała (dziecko mówi; sss…-język za dolnymi zębami, usta jak w uśmiechu, zęby zbliżone)
I do norki się schowała.(usta otwarte, język kilka razy wysuwa się z buzi mocno do przodu i chowa się głęboko do tyłu).
Sss, sss, sss…..-coraz bliżej, (dziecko mówi; sss…-język za dolnymi zębami, usta w uśmiechu, żeby zbliżone)
Myszka cicho popiskuje; (dziecko mówi; pi, pi, pi)
„Czy ta żmija mnie wyczuje?”
Więc ucichła myszka Szyszka, tylko wąsikami rusza,
Żeby żmija Żurawina do jej norki nie trafiła.
(usta szeroko otwarte, język oblizuje szybko wargi dookoła).
„Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna”
Jestem mały poliglota,
Bo rozumiem psa i kota,
Ptasi język także znam,
Zaraz udowodnię wam.
Kotek pyszne mleko miał.
Pyszne było- miauknął…………
Piesek też by pewnie chciał
Szczeka głośno;………………
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho;…………….
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym;…………..
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie;………….
Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie;…..
Jak to dobrze kumie, kumie,
Że ktoś po żabiemu umie.
„Co mówią zwierzęta”
Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko.
Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku-ku-ryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me.
Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? Mu, mu, mu.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau, hau, hau.
Co mówi baran, gdy spać mu się chce? Be, be, be.
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie mają głosu!
- Zabawa „Piosenkarz”
Śpiewanie sylab na różne melodie, poruszając jedynie językiem (nie brodą) przy szeroko otwartych ustach;
La, la, la
Lo, lo, lo
Le, le, le
Lu, lu, Lu
Ly, ly, ly. - Korekcja głoski „r”
- Ćwiczenia przygotowawcze;
- Wysuwanie języka do przodu; język wysoki i szeroki.
- Unoszenie szerokiego języka na górną wargę
- Unoszenie szerokiego języka na górne zęby.
- Cofanie szerokiego języka wzdłuż podniebienia.
- Kląskanie językiem, mlaskanie naśladowanie ssania cukierka czubkiem języka.
- Masaż języka przez wysuwanie go między lekko rozwarte zęby.
- Masaż końca języka za pomocą palca.
- Przy otwartych ustach szybko wymawiamy głoski ttttttt, ddddd, td, td, td, tdn, tdn, tdn, tede-tede, tedo-tedo, tedu-tedu.
Należy pamiętać, że język znajduje się nie przy zębach, lecz jest cofnięty do wałka dziąsłowego.
27.03.2020
WITAM WAS MOJE KOCHANE URWISY I ZAPRASZAM DO PRACY!
TEMAT: ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW.
WIEWIÓRKA
- Zabawa utrwalająca określanie położenia przedmiotów w przestrzeni – Sufit – podłoga. MAMA , TATA, SIOSTRA, DZIADEK LUB BABCIA:) prosi, by dziecko unosiło palec w górę, gdy powie nazwę czegoś, co jest umieszczone wysoko (sufit, żyrandol, lampa), oraz skierowało palec do dołu, gdy powie nazwę czegoś, co jest na dole (podłoga, dywan, terakota).
- Karta pracy, cz. 2, nr 18
Dzieci: − liczą zwierzęta i rysują o jedną kreskę mniej niż jest zwierząt na obrazku, − dotykają palcem kolejnych zdjęć i nazywają przedstawione na nich ptaki.
- Zabawa ruchowa Na zielonej łące. MAMA , TATA, SIOSTRA, DZIADEK LUB BABCIA:) recytuje rymowankę coraz szybciej, a dzieci wykonują ruchy: stukają nogą, potrząsają ręką, pochylają głowę, kucają, obracają się i wykonują upadek kontrolowany, ale mogą też zaproponować dowolny ruch według własnego pomysłu. Za każdym razem powtarzają pierwszy wers, a na słowa: raz, dwa, trzy – trzy razy klaszczą.
Na zielonej łące, raz, dwa, trzy,
bawią się zające, raz, dwa, trzy.
Postukują jedną nogą,
postukują drugą nogą,
potrząsają jedną ręką,
potrząsają drugą ręką,
pochylają lekko głowę,
odchylają swoją głowę,
przykucają i powstają,
przykucają i powstają,
obracają się zające,
upadają i odpoczywają te zające,
co na łące tak bawiły się
- Praca plastyczna Zając.
Rolki po papierze toaletowym, małe kułeczka mogą być z dziurkacza , paski szarego papieru kolorowego na uszy, cienkie paski na wąsy, pomponik na ogonek, klej.
Dzieci dostają rolki po papierze toaletowym, do których przyklejają
oczy (lub kółeczka z dziurkacza) i cienkie paski jako wąsy. Od środka wklejają uszy (po dwa paski) sklejone w łezki. Od tyłu przyklejają ogonek – pomponik filcowy.
ZAJĄCA MOŻNA WYKONAĆ INNĄ DOWOLNĄ METODĄ Z ELEMENTÓW JAKIE MACIE W DOMU.
PRZECHOWUJĄ WYKONANĄ PRACĘ I PRZYNOSZĄ PANI MONICE DO RZEDSZKOLA JAK JUŻ BĘDZIEMY MOGLI SIĘ SPOTKAĆ
MIŁEGO DNIA MYŚLAMI JESTEM Z WAMI!
Do angielskiego
26.03.2020
TEMAT ZAJĘĆ: MIESZKANIA DO WYNAJĘCIA
PIOSENKA WIEWIÓRKA ( Sł. I muz B.Forma)
Jeżeli nie znajdą Państwo piosenki w Internecie to proszę przeczytać dzieciom słowa.
1. Zwinna wiewióreczka
na drzewo umyka
to zerka na dzieci,
to do ich koszyka
2. Chodźcie ze mną,
proszę, dajcie mi orzeszka,
za to wam pokażę,
kto na drzewie mieszka.
Ref.:
Wiewióreczko miła,
ja orzeszki mam,
bardzo proszę,
wiewióreczko– orzeszka ci dam.
3. Wiewiórki rodzina
w dziupli się schowała,
wesołą gromadką
gości powitała.
4. Na co masz ochotę,
wiewiórko, wybieraj.
Razem z dziećmi swymi
do dziupli zabieraj.
Ref.: Wiewióreczko miła…
5. Będą to zapasy
na czas długiej zimy,
dla ciebie, wiewiórko,
oraz twej rodziny.
6. Domem twoim parkii
dziuple na drzewach,
nie zamieszkasz z nam i
– o tym wiedzieć trzeba.
Ref.: Wiewióreczko miła…
Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki.
−Gdzie mieszka wiewiórka?
−Co lubi jeść wiewiórka?
−Po co wiewiórka robi zapasy?
−Dlaczego wiewiórka nie może zamieszkać z nami w domu?
Zabawa dydaktyczna „Pomagamy wiewiórce.” NIE MUSZĄ TO BYĆ MATERIAŁY PRZYRODNICZE – DZIECI MOGĄ WCZEŚNIEJ NARYSOWAC ZOŁĘDZIE, SZYSZKI I ORZECHY I KORZYSTAĆ Z TAKICH POMOCY.
Szyszki, orzechy, żołędzie, rysunek dziupli z zaznaczonymi czterema półkami
Dzieci wykonują polecenia wykorzystując zgromadzone materiały przyrodnicze.
−Wybierzcie cztery szyszki i ułóżcie je na pierwszej półce od góry.
−Na drugiej półce ułóżcie tyle żołędzi, aby było ich mniej niż szyszek.
−Na dolnej półce ułóżcie tyle orzechów, ile macie lat
WIEWIÓRKA DO POKOLOROWANIA ALBO DO WYDZIERANKI Z KOLOROWEGO PAPIERU
Dla Filipa i Bartka
25.03.2020
TEMAT: ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW.
GDZIE MIESZKAJĄ ZWIERZĘTA?
Opowiadanie E.STADTMULLER „ZOO”
książka „Olek i Ada wśród przyjaciół” – ilustracja jest w tej książce str 50 – 51
Na samą myśl o wyprawie z dziadkiem do zoo Olek tupal z niecierpliwości, a Ada podskakiwała jak mała piłeczka.
– Słoń, sarna,żółw, żyrafa… – takie są niepodobne do siebie, a wszystkie nazywamy zwierzętami- dziwił się Olek, gdy stali w kolejce po bilety.
– Bo zwierzęta to bardzo duża rodzina – uśmiechnął się dziadek. – Zoolodzy, czyli naukowcy badający ich życie, podzielili ją na: ptaki, ssaki,gady, płazy…
-A Ty najbardziej lubisz ptaszki,prawda?- zaszczebiotała Ada.
– Oczywiście – potwierdził dziadzio.
-To kupisz mi zagadki o ptaszkach?
– A gdzie je wypatrzyłaś?
– W kiosku,przed wejściem do zoo.
– W takim razie idź z babcią i Olkiem po zagadki, a ja tu postoję – zdecydował dziadzio.
Nie zdążył nawet policzyć do trzech, a cała trójka była już z powrotem.
– Teraz, dziadziu, sprawdzimy, czy ty się znasz na ptaszkach – oznajmiła Ada, otwierając książeczkę.
– Wśród śniegów żyje, ptakiem się nazywa, fruwać nie umie, za to świetnie pływa – przeczytała babcia.
– Pingwin! – wyrwał się Olek.
– Brawo – uśmiechnął się dziadzio. -Faktycznie, skrzydełka pingwina przypominają płetwy, a on sam najchętniej zjada rybki.
– Na dodatek jest niezwykłym elegantem – dodała babcia – bo chodzi we fraku.
– W czym? – nie zrozumiała Ada.
– Frak to taki garnitur z ogonkami- wyjaśnił jej Olek. – Przyjdą do was prawdziwi muzycy na koncert, to sama zobaczysz.
– No to czytam następną zagadkę- rozochociła się babcia.
– Bardzo szybko biega, lecz nigdy ze strachu nie zdarzyło mu się schować głowy w piachu.
– Struś – wrzasnął Olek.
– Świetnie biega, to prawda – przytaknął dziadzio. – A na dodatek znosi wielkie jaja.
– To on też nie umie latać?- zdziwiła się Ada.
– Jest wiele ptaków, którym skrzydła służą do ozdoby.
– Trzecia zagadka jest o takim, co lata- oznajmiła babcia. – W czerwonych butach po łące człapie, uciekaj żabko, bo cię złapie.
– Bocian! – wykrzyknęli Olek i Ada jednocześnie.
– A czy on naprawdę zjada żaby? – skrzywiła się Ada
– I żaby, i myszy, i jaszczurki – zaczął wyliczać dziadzio, a babcia, widząc minę swej wnuczki, szybko odwróciła kartkę.
– Ma cienki dziobek, skrzydełek parę, kwiaty go karmią swym nektarem – przeczytała kolejną zagadkę.
Tym czasem dzieciaki spojrzały na siebie zdumione.
– Może motylek? – wyraziła przypuszczenie Ada.
– Motylek nie ma dzioba, tylko trąbkę – szepnął jej do ucha Olek.
– Ptaszek, który się żywi nektarem kwiatów to koliber – wyjaśnił wnukom dziadzio. – Jest maleńki i kolorowy jak motyl.
– Słucham….- pani z kasy przerwała dziadziowi opowieść.
– Dwa bilety dla seniorów i dwa dla dzieci – zamówiła szybko babcia i po chwili całe towarzystwo w doskonałych humorach rozpoczęło zwiedzanie zoo.
PYTANIA DO DZIECI PO WYSŁUCHANIU OPOWIADANIA:
– Dokąd wybrały się dzieci z dziadkiem i z babcią?
– O jaką książkę poprosiła Ada dziadka?
– O jakich zwierzętach dzieci rozwiązywały zagadki?
WYCINANKA – KARTA PRACY 8 – „PAN BOCIAN”
– Wypchnij nacięte części obrazka bociana.
– Połącz części: tułów bociana ze skrzydłami – przełóż dziób i tułów bociana przez nacięcia na skrzydłach.
– Wyrywaj małe kawałki czarnej bibuły. Przyklejaj je w odpowiednich miejscach na obrazku bociana.
MIŁEGO DNIA
Grupa KRASNALE – dzieci 4-5-letnie
wychowawca: mgr Monika Sławińska
nauczycielka współpracująca: mgr Barbara Kocia
mgr Magdalena Kolasa
8.00 – 15.00