RAMOWY ROZKŁAD

2 września 2024

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 – letnich

(grupa CYTRYNKI)

GodzinaCzynności/rodzaj zajęć
6:30 – 8:00Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej.
8:30 – 8:40Zabawy integrujące całą grupę, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
8:40 – 9:00Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania.
9:00 – 9:30Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. Czynności higieniczno-organizacyjne, przygotowanie do zajęć
9:30 – 9:45Kierowane zajęcia dydaktyczne z całą grupą w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
9:45 – 10:00Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
10:00 – 10:20Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
10:20 – 11:40Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
11:40 – 12:00Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do obiadu.
12:00 – 12:30Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku.
12:30 – 12:45Czynności higieniczne, poobiedni odpoczynek.
12:45 – 13:00Słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu.
13:00 – 14:00Zabawy swobodne w Sali, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe, gry stolikowe. Zajęcia dodatkowe według zainteresowań dzieci.
14:00 – 14:15Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14:15 – 16:30Organizowanie różnorodnych zabaw dziecka w Sali lub na powietrzu. Organizowanie warunków do twórczej aktywności. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci.

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4 – letnich

(grupa MORELKI)

GodzinaCzynności/rodzaj zajęć
6:30 – 8:30Schodzenie się dzieci, swobodne zabawy w grupach łączonych w tym zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe, gry stolikowe. Rozmowy swobodne nauczyciela z dziećmi.
8:30 – 8:40Zabawa integrująca grupę. Gimnastyka poranna.
8:40 – 9:00Czynności samoobsługowe, czynności porządkowe oraz zabiegi higieniczne przed śniadaniem.
9:00 – 9:20Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
9:20 – 9:30Czynności higieniczne i organizacyjne po śniadaniu.
9:30 – 10:00Zajęcia dydaktyczne w tym: aktywność językowa, społeczna, przyrodnicza, muzyczna, ruchowa, plastyczna, techniczna i matematyczna. W dalszej części zabawy spontaniczne według pomysłu dzieci, indywidualne, w małych zespołach. Przygotowanie do wyjścia na dwór.
10:00 – 11:00Pobyt dzieci na świeżym powietrzu: gry, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy swobodne, spacery.
11:00 – 12:00Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed obiadem.
12:00 – 12:30Obiad, czynności porządkowe i zabiegi higieniczne przed obiadem.
12:30 – 13:00Odpoczynek po obiedzie, relaksacja w tym: słuchanie muzyki, literatury dziecięcej, opowiadań nauczyciela.
13:00 – 14:00Zabawy swobodne w Sali, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe, gry stolikowe. Zajęcia dodatkowe według zainteresowań dzieci.
14:00 – 14:30Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem, podwieczorek, czynności porządkowe i zabiegi higieniczne po podwieczorku.
14:00 – 16:30Organizowanie różnorodnych zabaw w Sali lub na powietrzu. Organizowanie warunków do twórczej aktywności. Integracja społeczności przedszkolnej. Rozchodzenie się dzieci.

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4-5 – letnich

(grupa ZIELONE JABŁUSZKA)

GodzinaCzynności/rodzaj zajęć
6:30 – 7:30Schodzenie się dzieci do przedszkola (grupy łączone). Zabawy dowolne realizujące pomysły dzieci.
7:30 – 8:20Zabawy wspierające zmysły oraz procesy poznawcze dzieci: zabawy na dywanie, integrujące, dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową dzieci. Praca indywidualna z dziećmi.
8:20 – 8:40Zabawy ruchowe przy muzyce lub ze śpiewem. Ćwiczenia poranne.
8:40 – 9:00Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe.
9:00 – 9:20Śniadanie.
9:20 – 9:30Przygotowanie do zajęć.
9:30 – 10:00Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
10:00 – 10:20Zabawy dowolne dzieci.
10:20 – 10:35Przygotowanie do wyjścia na powietrze.
10:35 – 11:50Aktywność ruchowa na powietrzu – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze.
11:50 – 12:15Czynności porządkowe i samoobsługowe w szatni po powrocie do przedszkola.
12:15 – 12:30Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe.
12:30 – 13:00Obiad.
13:00 – 13:45Odpoczynek poobiedni. Głośne czytanie literatury dziecięcej, wyciszenie, relaksacja. Zajęcia dodatkowe (język angielski, zajęcia rytmiczno – taneczne wg ustalonego harmonogramu tygodniowego). Zabawy swobodne dzieci zgodne z zainteresowaniami (aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). Zabawy wspierające rozwój, praca
z dzieckiem zdolnym.
13:45 – 14:00Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe.
14:00 – 14:30Podwieczorek.
14:30 – 16:30Rozchodzenie się dzieci do domów (grupy łączone). Zabawy dowolne dzieci oparte na spontanicznej aktywności.

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5-6 – letnich

(grupa MALINKI)

GodzinaCzynności/rodzaj zajęć
6:30 – 7:30Schodzenie się dzieci do przedszkola (grupy łączone). Swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela (konstrukcyjne, tematyczne, badawcze).
7:30 – 8:20Zabawy wspierające zmysły oraz procesy poznawcze dzieci: zabawy na dywanie, integrujące, dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową dzieci. Praca indywidualna z dziećmi.
8:20 – 8:40Zabawy ruchowe przy muzyce lub ze śpiewem integrujące całą grupę. Poranna gimnastyka.
8:40 – 9:00Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe w toalecie.
9:00 – 9:30Śniadanie – przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłku, ćwiczenia umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych, uczenie dzieci samodzielności.
9:30 – 10:15Kierowane zajęcia dydaktyczno – wychowawcze z całą grupą – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka.
10:15 – 10:30Zabawy dowolne dzieci. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, obserwacja pedagogiczna.
10:30 – 10:45Przygotowanie do wyjścia na powietrze – czynności samoobsługowe w toalecie
i szatni, wdrażanie do samodzielności.
10:45 – 12:00Aktywność ruchowa na powietrzu – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy na sprzęcie terenowym, spacery, obserwacje przyrodnicze. Uczenie dzieci zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
12:00 – 12:15Czynności porządkowe i samoobsługowe w szatni po powrocie do przedszkola.
12:15 – 12:30Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe w toalecie.
12:30 – 13:00Obiad – przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłku, ćwiczenia umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych, uczenie dzieci samodzielności.
13:00 – 13:50Odpoczynek poobiedni. Głośne czytanie literatury dziecięcej, wyciszenie, relaksacja. Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Gry
i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
Zajęcia dodatkowe (język angielski, zajęcia rytmiczno – taneczne wg ustalonego harmonogramu tygodniowego). Zabawy swobodne dzieci zgodne z zainteresowaniami (aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). Praca indywidualna z dziećmi – zabawy wspierające rozwój, praca z dzieckiem zdolnym.
13:50 – 14:00Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe.
14:00 – 14:30Podwieczorek.
14:30 – 16:30Zabawy dowolne według zainteresowań i pomysłów dzieci oparte na spontanicznej aktywności. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy, emocjonalny i społeczny dziecka. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci do domów.

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 6 – letnich

(grupa JAGÓDKI)

GodzinaCzynności/rodzaj zajęć
7:30 – 8:30Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych. Zabawy i zajęcia stymulujące rozwój dzieci. Ćwiczenia logopedyczne. Monitorowanie rozwoju dzieci. Praca wyrównawcza oraz z dziećmi zdolnymi
8:30 – 8:50Gimnastyka poranna. Zabawy ruchowe przy muzyce
8:50 – 9:00Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, higieniczne
i samoobsługowe w łazience.
9:00 – 9:30Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie.
9:30 – 10:30Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:30 – 11:00Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
11:00 – 11:10Czynności samoobsługi w szatni, wdrażanie do samodzielności.
11:10 – 11:50Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
11:50 – 12:00Czynności samoobsługowe w szatni.
12:00 – 12:20Zabawy dydaktyczne. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Zajęcia dodatkowe, specjalistyczne, ćwiczenia relaksacyjne i zajęcia z zakresu terapii.
12:20 – 12:30Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych. Przygotowanie do obiadu.
12:30 – 13:00Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole.