RAMOWY ROZKŁAD
14 września 2018
Ramowy rozkład dnia w grupie dzieci 3-letnich (grupa CYTRYNKI)
6:30-7:30 – Schodzenie się dzieci do przedszkola (grupy łączone). Zabawy dowolne realizujące pomysły dzieci. | |
7:30 – 8:20 – Zabawy wspierające zmysły oraz procesy poznawcze dzieci: zabawy na dywanie, integrujące, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. | |
8:20 – 8:40 – Zabawy ruchowe przy muzyce lub ze śpiewem. Ćwiczenia poranne. | |
8:40 – 9:00 – Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczno-porządkowe. | |
9:00 – 9:30 – Śniadanie. | |
9:30 – 9:40 – Przygotowanie do zajęć. | |
9:40 – 10:00 – Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. | |
10:00 – 10:20 – Zabawy dowolne dzieci. | |
10:20 – 10:40 – Przygotowanie do wyjścia na powietrze. | |
10:40 – 11:50 – Aktywność ruchowa na powietrzu – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. | |
11:50 – 12:15 – Czynności porządkowe i samoobsługowe w szatni po powrocie do przedszkola. | |
12:15 – 12:30 – Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczno-porządkowe. | |
12:30 – 13:30 – Obiad. | |
13:30 – 13:45 – Odpoczynek poobiedni. Głośne czytanie literatury dziecięcej, wyciszenie, relaksacja.Zajęcia dodatkowe. Zabawy swobodne dzieci zgodne z zainteresowaniami (aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). | |
13:45 – 14:00 – Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno-porządkowe. | |
14:00 – 14:30 – Podwieczorek. | |
14:30 – 16:30 – Rozchodzenie się dzieci do domów (grupy łączone). Zabawy dowolne dzieci oparte na spontanicznej aktywności. | |
Ramowy rozkład dnia „JAGÓDKI”
7:30 – 7:45 – Schodzenie się dzieci. Swobodne rozmowy. |
7:45 – 8:20 – Zabawy i czynności swobodnie podejmowane przez dzieci. Zabawy w kącikach tematycznych. |
8:20 – 8:35 – Zabawa dydaktyczna. Zabawy integrujące grupę. |
8:35 – 8:40 – Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. |
8:40 – 9:00 – Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania. |
9:00 – 9:30 – Śniadanie. |
9:30 – 9:40 – Przygotowanie do zajęć. |
9:40 – 10:40 – Zajęcia edukacyjne wyzwalające aktywności dzieci w różnych sferach rozwoju. |
10:40 – 10:50 – Przygotowanie do wyjścia na dwór. Czynności samoobsługowe w szatni. |
10:50 – 11:50 – Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki. |
11:50 – 12:15 – Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci. Obserwacje dzieci, diagnozowanie ich zachowań i umiejętności, rozmowy indywidualne. Wspomaganie i korygowanie rozwoju – praca z dziećmi z deficytami oraz z dziećmi zdolnymi, |
12:15 – 12:30 – Czynności higieniczne. Przygotowanie do obiadu. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA „MALINKI”
8:00 – 8:20 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. |
8:20 – 8:35 – Zabawy dydaktyczne integrujące grupę. |
8:35 – 8:40 – Ćwiczenia poranne. |
8:40 – 9:00 – Przygotowywanie do śniadania. Porządkowanie sali. Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych. |
9:00 – 9:30 – Śniadanie. |
9:30 – 10:00 – Zabawy dowolne. |
10:00 – 10:10 – Przygotowanie do zajęć. |
10:10 – 10:50 – Zajęcia dydaktyczne. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą zgodnie z tematyką przedszkola. |
10:50 – 11:20 – Zabawy dowolne w Sali. Dowolna działalność dzieci plastyczna, teatralna, ruchowa. |
11:20 – 11:35 – Przygotowanie do wyjścia na powietrze. |
11:35 – 12:05 – Pobyt dzieci na świeżym powietrzu. Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw. |
12:05 – 12:20 – Czynności samoobsługowe w szatni. |
12:20 – 12:30 – Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe i higieniczne. |
12:30 – 13:00 – Obiad. |
13:00 – 13:45 – Odpoczynek poobiedni i ćwiczenia relaksacyjne. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie bajki, ćwiczenia utrwalające wiadomości zdobyte podczas zajęć. Wspomaganie rozwoju. Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
13.45 – 14:00 – Przygotowanie do podwieczorku . Czynności porządkowe i higieniczne. |
14:00 – 14:30 – Podwieczorek. |
14:30 – 15:00 – Kontynuacja działalności edukacyjnej. Zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy według zainteresowań dzieci. |
Ramowy rozkład dnia w grupie projektowej ( ,,SMAKUSIE”)
6:30 – 7:30 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne realizujące pomysły dzieci. |
7:30-8:20 – Zabawy wspierające zmysły oraz procesy poznawcze dzieci: zabawy na dywanie, integrujące, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. |
8:20 – 8:40 – Zabawy ruchowe przy muzyce lub ze śpiewem. Ćwiczenia poranne. |
8:40 – 9:00 – Przygotowanie do śniadania- czynności samoobsługowe, higieniczno- porządkowe. |
9:00 – 9:30 – Śniadanie. |
9:30 – 9:40 – Przygotowanie do zajęć. |
9:40 – 10:00 – Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
10:00 – 10:20 – Zabawy dowolne dzieci. |
10:20 – 10:40 – Przygotowanie do wyjścia na powietrze. |
10:40 – 11:50 – Aktywność ruchowa na powietrzu- zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. |
11:50 – 12:15 – Czynności porządkowe i samoobsługowe w szatni po powrocie do przedszkola. |
12:15 – 12:30 – Przygotowanie do obiadu- czynności samoobsługowe, higieniczno- porządkowe. |
12:30 – 13:30 – Obiad. |
13:30 – 13:45 – Odpoczynek po obiedzie. Głośne czytanie literatury dziecięcej, wyciszenie, relaksacja. Zajęcia dodatkowe. Zabawy swobodne dzieci zgodne z zainteresowaniami (aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). |
13:45 – 14:00 – Zajęcia dodatkowe. Zabawy swobodne dzieci zgodne z zainteresowaniami (aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). |
14:00 – 14:15 – Przygotowanie do podwieczorku- czynności higieniczno- porządkowe. |
14:15 – 14:30 – Podwieczorek. |
14:30 – 16:30 – Rozchodzenie się dzieci do domów. Zabawy dowolne dzieci oparte na spontanicznej aktywności. |