RAMOWY ROZKŁAD
2 września 2024
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 – letnich
(grupa CYTRYNKI)
Godzina | Czynności/rodzaj zajęć |
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. |
8:30 – 8:40 | Zabawy integrujące całą grupę, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. |
8:40 – 9:00 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. Czynności higieniczno-organizacyjne, przygotowanie do zajęć |
9:30 – 9:45 | Kierowane zajęcia dydaktyczne z całą grupą w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. |
9:45 – 10:00 | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. |
10:00 – 10:20 | Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. |
10:20 – 11:40 | Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. |
11:40 – 12:00 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do obiadu. |
12:00 – 12:30 | Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku. |
12:30 – 12:45 | Czynności higieniczne, poobiedni odpoczynek. |
12:45 – 13:00 | Słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. |
13:00 – 14:00 | Zabawy swobodne w Sali, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe, gry stolikowe. Zajęcia dodatkowe według zainteresowań dzieci. |
14:00 – 14:15 | Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
14:15 – 16:30 | Organizowanie różnorodnych zabaw dziecka w Sali lub na powietrzu. Organizowanie warunków do twórczej aktywności. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4 – letnich
(grupa MORELKI)
Godzina | Czynności/rodzaj zajęć |
6:30 – 8:30 | Schodzenie się dzieci, swobodne zabawy w grupach łączonych w tym zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe, gry stolikowe. Rozmowy swobodne nauczyciela z dziećmi. |
8:30 – 8:40 | Zabawa integrująca grupę. Gimnastyka poranna. |
8:40 – 9:00 | Czynności samoobsługowe, czynności porządkowe oraz zabiegi higieniczne przed śniadaniem. |
9:00 – 9:20 | Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
9:20 – 9:30 | Czynności higieniczne i organizacyjne po śniadaniu. |
9:30 – 10:00 | Zajęcia dydaktyczne w tym: aktywność językowa, społeczna, przyrodnicza, muzyczna, ruchowa, plastyczna, techniczna i matematyczna. W dalszej części zabawy spontaniczne według pomysłu dzieci, indywidualne, w małych zespołach. Przygotowanie do wyjścia na dwór. |
10:00 – 11:00 | Pobyt dzieci na świeżym powietrzu: gry, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy swobodne, spacery. |
11:00 – 12:00 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed obiadem. |
12:00 – 12:30 | Obiad, czynności porządkowe i zabiegi higieniczne przed obiadem. |
12:30 – 13:00 | Odpoczynek po obiedzie, relaksacja w tym: słuchanie muzyki, literatury dziecięcej, opowiadań nauczyciela. |
13:00 – 14:00 | Zabawy swobodne w Sali, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe, gry stolikowe. Zajęcia dodatkowe według zainteresowań dzieci. |
14:00 – 14:30 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem, podwieczorek, czynności porządkowe i zabiegi higieniczne po podwieczorku. |
14:00 – 16:30 | Organizowanie różnorodnych zabaw w Sali lub na powietrzu. Organizowanie warunków do twórczej aktywności. Integracja społeczności przedszkolnej. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4-5 – letnich
(grupa ZIELONE JABŁUSZKA)
Godzina | Czynności/rodzaj zajęć |
6:30 – 7:30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola (grupy łączone). Zabawy dowolne realizujące pomysły dzieci. |
7:30 – 8:20 | Zabawy wspierające zmysły oraz procesy poznawcze dzieci: zabawy na dywanie, integrujące, dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. |
8:20 – 8:40 | Zabawy ruchowe przy muzyce lub ze śpiewem. Ćwiczenia poranne. |
8:40 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe. |
9:00 – 9:20 | Śniadanie. |
9:20 – 9:30 | Przygotowanie do zajęć. |
9:30 – 10:00 | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
10:00 – 10:20 | Zabawy dowolne dzieci. |
10:20 – 10:35 | Przygotowanie do wyjścia na powietrze. |
10:35 – 11:50 | Aktywność ruchowa na powietrzu – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze. |
11:50 – 12:15 | Czynności porządkowe i samoobsługowe w szatni po powrocie do przedszkola. |
12:15 – 12:30 | Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe. |
12:30 – 13:00 | Obiad. |
13:00 – 13:45 | Odpoczynek poobiedni. Głośne czytanie literatury dziecięcej, wyciszenie, relaksacja. Zajęcia dodatkowe (język angielski, zajęcia rytmiczno – taneczne wg ustalonego harmonogramu tygodniowego). Zabawy swobodne dzieci zgodne z zainteresowaniami (aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). Zabawy wspierające rozwój, praca z dzieckiem zdolnym. |
13:45 – 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe. |
14:00 – 14:30 | Podwieczorek. |
14:30 – 16:30 | Rozchodzenie się dzieci do domów (grupy łączone). Zabawy dowolne dzieci oparte na spontanicznej aktywności. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5-6 – letnich
(grupa MALINKI)
Godzina | Czynności/rodzaj zajęć |
6:30 – 7:30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola (grupy łączone). Swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela (konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). |
7:30 – 8:20 | Zabawy wspierające zmysły oraz procesy poznawcze dzieci: zabawy na dywanie, integrujące, dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. |
8:20 – 8:40 | Zabawy ruchowe przy muzyce lub ze śpiewem integrujące całą grupę. Poranna gimnastyka. |
8:40 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe w toalecie. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie – przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłku, ćwiczenia umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych, uczenie dzieci samodzielności. |
9:30 – 10:15 | Kierowane zajęcia dydaktyczno – wychowawcze z całą grupą – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. |
10:15 – 10:30 | Zabawy dowolne dzieci. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, obserwacja pedagogiczna. |
10:30 – 10:45 | Przygotowanie do wyjścia na powietrze – czynności samoobsługowe w toalecie i szatni, wdrażanie do samodzielności. |
10:45 – 12:00 | Aktywność ruchowa na powietrzu – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy na sprzęcie terenowym, spacery, obserwacje przyrodnicze. Uczenie dzieci zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. |
12:00 – 12:15 | Czynności porządkowe i samoobsługowe w szatni po powrocie do przedszkola. |
12:15 – 12:30 | Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe w toalecie. |
12:30 – 13:00 | Obiad – przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłku, ćwiczenia umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych, uczenie dzieci samodzielności. |
13:00 – 13:50 | Odpoczynek poobiedni. Głośne czytanie literatury dziecięcej, wyciszenie, relaksacja. Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zajęcia dodatkowe (język angielski, zajęcia rytmiczno – taneczne wg ustalonego harmonogramu tygodniowego). Zabawy swobodne dzieci zgodne z zainteresowaniami (aktywności w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze). Praca indywidualna z dziećmi – zabawy wspierające rozwój, praca z dzieckiem zdolnym. |
13:50 – 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe. |
14:00 – 14:30 | Podwieczorek. |
14:30 – 16:30 | Zabawy dowolne według zainteresowań i pomysłów dzieci oparte na spontanicznej aktywności. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy, emocjonalny i społeczny dziecka. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci do domów. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 6 – letnich
(grupa JAGÓDKI)
Godzina | Czynności/rodzaj zajęć |
7:30 – 8:30 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych. Zabawy i zajęcia stymulujące rozwój dzieci. Ćwiczenia logopedyczne. Monitorowanie rozwoju dzieci. Praca wyrównawcza oraz z dziećmi zdolnymi |
8:30 – 8:50 | Gimnastyka poranna. Zabawy ruchowe przy muzyce |
8:50 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. |
9:30 – 10:30 | Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
10:30 – 11:00 | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. |
11:00 – 11:10 | Czynności samoobsługi w szatni, wdrażanie do samodzielności. |
11:10 – 11:50 | Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. |
11:50 – 12:00 | Czynności samoobsługowe w szatni. |
12:00 – 12:20 | Zabawy dydaktyczne. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Zajęcia dodatkowe, specjalistyczne, ćwiczenia relaksacyjne i zajęcia z zakresu terapii. |
12:20 – 12:30 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych. Przygotowanie do obiadu. |
12:30 – 13:00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. |