GRUPA PSZCZÓŁKI

14 września 2018

26.06.2020

Drogie „Pszczółki” to już ostatni dzień naszej nauki online.

Życzymy Wam udanych wakacji, beztroskiego wypoczynku i wielu wspaniałych przygód. Serdecznie Was pozdrawiamy i mocno ściskamy.

Wasze Panie: Magda i Aneta

Zajęcia na 26.06.2020 r.


25.06.2020

Dzień dobry

Witamy. Bezpiecznie nad wodą to tematyka propozycji zabaw i zajęć na czwartek. Życzymy miłej zabawy.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 25.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Żaglówka

Załącznik nr 2 – Nad morzem

Załącznik nr 3 – Pociąg


24.06.2020

Dzień dobry

Serdecznie witamy. Na środę przygotowaliśmy temat: Ahoj przygodo, który powolutku wprowadzi WAS w wakacyjny nastrój. Życzymy przyjemnej zabawy.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 24.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Łódka


23.06.2020

Dzień dobry,

Dziś kolejny dzień ciekawych zabaw. Oto kilka z nich.

Zapraszamy

Zajęcia na 23.06.2020 r.

Puzzle – pociąg

Piosenki Dla Najmłodszych – Jedzie pociąg z daleka


22.06.2020

Dzień dobry

Serdecznie witamy. W poniedziałek rozpoczynamy ostatni tydzień zdalnej nauki w tym roku szkolnym. Na te zajęcia przygotowaliśmy dla naszych PSZCZÓŁEK temat: Wakacyjne wędrówki.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 22.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Wafelki do lodów

Załącznik nr 2 – Morze i góry


Zajęcia z języka angielskiego


19.06.2020

Drodzy rodzice, przygotowałyśmy kolejne propozycje zajęć dla waszych pociech. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Zajęcia na 19.06.2020 r.

Wakacyjny krajobraz – kolorowanka


18.06.2020

Dzień dobry

Serdecznie witamy KOCHANE DZIECIACZKI i RODZICÓW  i proponujemy na czwartek zabawy i zajęcia z tematu: Autobus w barwach wakacji. Życzymy przyjemnej pracy.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 18.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Samochody


17.06.2020

Dzień dobry

Na plaży jest fajnie – to temat zajęć, który proponujemy naszym PSZCZÓŁKOM na środę. Mamy nadzieję, że znajdziecie coś interesującego dla siebie. 

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 17.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Wiaderka

Załącznik nr 2 – Duże wiaderko

Załącznik nr 3 – Zabawki do piasku

Załącznik nr 4 – Zabawki do piasku 1-4

Załącznik nr 5 – Muszelka


16.06.2020

Witamy wszystkich serdecznie. Dziś zapraszamy Was w dalszą wakacyjną podróż i poznanie sposobów na wakacyjną nudę. Zobaczcie sami!

Zajęcia na 16.06.2020 r.

Góry – ćwiczenie grafomotoryczne

Jedziemy na wakacje


15.06.2020

Dzień dobry

Witamy serdecznie  NASZYCH   MILUSIŃSKICH I RODZICÓW na poniedziałkowe zajęcia przygotowaliśmy dla Was zabawy i zajęcia dotyczące pojazdów, którymi można wybrać się w wakacyjną podróż, ale nie tylko. Życzymy przyjemnej zabawy.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 15.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Pojazdy

Załącznik nr 2 – Wakacyjne akcesoria

Załącznik nr 3 – Części żaglówki


Zajęcia z języka angielskiego


12.06.2020

Witamy serdecznie Pszczółki i ich Rodziców. Na dziś przygotowałyśmy kolejne propozycje materiałów do opracowania.

Pozdrawiamy 🙂

Zajęcia na 12.06.2020 r.


10.06.2020

Dzień dobry

Na środowe zajęcia mamy dla Was Kochani kontynuację tematyki leśnej, a w niej kilka zabaw plastycznych i nie tylko. Życzymy przyjemnej zabawy

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 10.06.2020 r.

Załącznik nr 2 – Zwierzęta leśne

Załącznik nr 1 – Owoce lasu


09.06.2020

Drodzy rodzice, przygotowałyśmy kolejne propozycje zajęć dla waszych pociech. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Zajęcia na 09.06.2020 r.


08.06.2020

Dzień dobry

W ten czerwcowy letni tydzień mamy dla WAS,  Kochane Dzieciaczki temat związany z lasem, w ramach którego przypomnimy sobie między innymi mieszkańców lasów i jego dary. Życzymy miłej zabawy.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 08.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Drzewa

Załącznik nr 2 – Drzewa na puzzle


05.06.2020

Dzień dobry Kochane Przedszkolaki! Witamy Was serdecznie w kolejnym dniu. I jak zwykle zapraszamy wszystkich chętnych do wspólnej zabawy.

Zajęcia na 05.06.2020 r.

Dom


04.06.2020

Dzień dobry

Witamy serdecznie i na czwartek przesyłamy kolejną porcję zabaw i zajęć z budowlami.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 04.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Domy na puzzle

Załącznik nr 2 – ćwiczenia grafomotoryczne


03.06.2020

Dzień dobry

Na środowe przedpołudnie mały dla naszych Pszczółek kolejne zabawy i zajęcia z budowlami. Poznają dzięki nim między innymi umiejętności budowlane trzech małych świnek oraz różne zabytki. Życzymy dobrej zabawy.

Wasze panie  Aneta i Magda

Zajęcia na 03.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Zabytki

Załącznik nr 2 – Kolorowanka Zabytki Polski


Zajęcia z języka angielskiego


02.06.2020

Dzień dobry Kochani!

Witamy Was serdecznie we wtorkowy poranek i zapraszamy do wspólnej, wesołej zabawy. 

Wasze panie: Aneta i Magda

Zajęcia na 02.06.2020 r.


01.06.2020

Dzień dobry

Serdecznie witamy. Na rozpoczęcie czerwca proponujemy naszym MILUSIŃSKIM nowe wyzwania zawarte w zabawach i ćwiczeniach z tematu: Projekt – Budowle. Życzymy przyjemnej zabawy.

Wasze panie Magda i Aneta

Zajęcia na 01.06.2020 r.

Załącznik nr 1 – Budowle


29.05.2020

Dzień dobry

Drodzy rodzice, przygotowałyśmy kolejne propozycje zajęć dla waszych pociech. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Zajęcia na 29.05.2020 r.


28.05.2020

Dzień dobry

Kolorowy świat  dzieci – to propozycja zajęć i zabaw na czwartek.  Znajdziecie w niej zabawy logopedyczne, plastyczne i zabawy z kolorami. Przyjemnej pracy.

Wasze panie Magda i Aneta

Zajęcia na 28.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – Wiaderka


27.05.2020

Dzień dobry

Na środę przygotowaliśmy dla naszych DZIECIACZKÓW temat: Wszyscy lubimy się bawić, dlatego życzymy miłej zabawy 

Zajęcia na 27.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – Zwierzęta


Zajęcia z języka angielskiego


26.05.2020

Witamy Was serdecznie.

Dziś duża dawka ruchu, ponieważ bohaterką dzisiejszego dnia jest piłka. Będziemy piłkę toczyć, podrzucać… Niezbędny dziś jest wygodny sportowy strój, więc szybciutko się przebieramy i zaczynamy!

Zajęcia 26.05.2020 r.

Piłka

Skacze piłka


Zajęcia logopedyczne

Pszczółki


25.05.2020

Dzień dobry

Serdecznie witamy. Na ostatni tydzień maja przygotowaliśmy dla  naszych PRZEDSZKOLAKÓW temat: Niby tacy sami, a jednak inni, w którym będziemy poruszać różne zagadnienia, m. in. tolerancje. Życzymy przyjemnej pracy.

Wasze panie Magda i Aneta

Zajęcia na 25.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – Dzieci z różnych stron świata

Załącznik nr 2 – Kwiaty


Zajęcia z języka angielskiego


22.05.2020

Drodzy rodzice, przygotowałyśmy kolejne propozycje zajęć dla waszych pociech. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Zajęcia na 22.05.2020 r.


21.05.2020

Dzień dobry

Witamy serdecznie i przesyłamy propozycje zabaw i zajęć na czwartek. Przygotowaliśmy dla Was temat:  Kwiaty dla mamy i taty, z którego mamy nadzieje wybierzecie dla siebie coś interesującego.

Wasze panie Magda i Aneta

Zajęcia na 21.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – Zawody


20.05.2020

Dzień dobry

Album rodzinny to temat, jaki przygotowaliśmy dla naszych DZIECIACZKÓW na środę. Zapraszamy do zabawy i życzymy miłej pracy.

Wasze pnie Magda i Aneta

Zajęcia na 20.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – Serca

Załącznik nr 2 – Wyrazy


19.05.2020

Witamy serdecznie wszystkie Pszczółki w kolejnym dniu naszych spotkań. Zapraszamy Was do zabawy i nauki. Mamy nadzieję, że miło spędzicie czas.

Zajęcia 19.05.2020 r.

Walczyk dla rodziców


18.05.2020

Dzień dobry

Witamy serdecznie naszych PRZEDSZKOLAKÓW I ICH RODZICÓW. Na kolejny majowy tydzień mamy temat bliski sercu każdego dziecka – Święto rodziców.  Mamy nadzieje, że wśród propozycji zabaw i zajęć każdy znajdzie coś interesującego. Miłej zabawy.

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia na 18.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – Zwierzęta


Karty pracy na zaj. korekcyjno – kompensacyjne

Karty pracy 1

Karty pracy 2

Karty pracy 3

Karty pracy 4

Karty pracy 5


15.05.2020

Witamy serdecznie w ostatnim dniu tego tygodnia. Dziś przygotowałyśmy kolejną porcję zabaw dla Was. Pozdrawiamy.

Zajęcia 15.05.2020 r.


Drodzy Rodzice

Przesyłamy Wam krótką ankietę dotyczącą powrotu dzieci do przedszkola.

Prosimy o jak najszybsze wypełnienie ankiety i odesłanie na maila: grupapszczolki11@wp.pl  Dziękujemy.

Ankieta Covid


14.05.2020

Dzień dobry

Serdecznie witamy wszystkie Dzieciaczki i ich Rodziców i proponujemy na czwartek zajęcia i zabawy z kwiatami majowej łąki. Życzymy przyjemnej pracy. 

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia na 14.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – Liczmany – kwiaty

Załącznik nr 2 – Kwiaty łąkowe


13.05.2020

Dzień dobry

Na środę dla naszych Milusińskich przygotowaliśmy temat: Co dzieje się na łące? Mamy nadzieje, że każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie. Życzymy przyjemnej pracy.

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia na 13.05.2020r.

Załącznik nr 1 – Owady- liczmany do wycięcia

Załącznik nr 2 – Wzory owadów


12.05.2020

Dzień dobry! Dziś zachęcamy wszystkich do następujących zabaw.

Zajęcia na 12.05.2020r.

Biedronka lola


11.05.2020

Dzień dobry

Witamy serdecznie NASZYCH PRZEDSZKOLAKÓW i ich RODZICÓW. Na kolejny tydzień przygotowaliśmy dla Was propozycje zabaw i zajęć z tematu kompleksowego: Łąka w maju. W poniedziałek zachęcamy do poznawania mieszkańców łąki. Życzymy miłej zabawy.

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia na 11.05.2020r.

Załącznik nr 1 – Zwierzęta na łące

Załącznik nr 2 – Łąka i motyle


Zajęcia z języka angielskiego


08.05.2020

Dzień dobry Kochani!

Witamy Was serdecznie i zapraszamy do wspólnej pracy i zabawy.

Zajęcia 08.05.2020 r.

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2


07.05.2020

Dzień dobry.

Zabawa w białe i czerwone oraz oglądanie flag różnych państw, to niektóre z  propozycji zabaw i zajęć na czwartek. Życzymy miłej pracy.

Zajęcia na 07.05.2020 r.

Załącznik nr 1 – melodia i flagi


06.05.2020

Dzień dobry

Zapraszamy na kolejne zabawy i zajęcia przybliżające informacje o naszym pięknym kraju.

Zajęcia na 06.05.2020r.

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2 Syrenka

Załącznik nr 3 – Polska


05.05.2020

Dzień dobry

Drodzy rodzice, przygotowałyśmy kolejne propozycje zajęć dla waszych pociech. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Zajęcia 05.05.2020 r.

 


Zajęcia logopedyczne

Logopedia


Zajęcia z języka angielskiego


04.05.2020

Dzień dobry

Witamy serdecznie naszych MILUSIŃSKICH i Rodziców. Pierwszy tydzień maja rozpoczynamy tematyką:  Moja ojczyzna, która przybliży nam najważniejsze zagadnienia związane z naszym krajem. Mamy nadzieje, że będzie to dla was ciekawa inspiracja.

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia na 04.05.2020r.

Załącznik nr 1 – Symbole narodowe

Załącznik nr 2 – Polska


Ważna informacja

W związku z informacjami Prezesa Rady Ministrów o możliwości otworzenia żłobków i przedszkoli, dyrektor placówki w porozumieniu z organem prowadzącym informuje, że ze względu na warunki lokalowe oraz w trosce o bezpieczeństwo Dzieci, Ich Rodziców, Nauczycieli, Pracowników Przedszkola, nie ma możliwości w Przedszkolu Samorządowym w Skarżysku Kościelnym uruchomienia pracy placówki. Przedszkole zostanie uruchomione, gdy będą na to bezpieczne warunki. O dacie Rodzice zostaną poinformowani.


30.04.2020

Dzień dobry

Temat: Najpiękniejszy dom – to propozycja zabaw na czwartek. Każdy znajdzie coś ciekawego do wyboru. Życzymy udanej pracy i miłego majowego weekendu.

Serdecznie pozdrawiamy 

Zajęcia na 30.04.2020 r.


29.04.2020

Dzień dobry

Na środę mamy dla Was propozycje zabaw i zajęć o domach i domkach. Życzymy przyjemnej pracy.

Zajęcia na 29.04.2020 r.

Załącznik nr 1 – Domek

Załącznik nr 2 – Ulica z domkami

Załącznik nr 3 – Domki – duży średni mały


28.04.2020

Dzień dobry!

Witamy Was serdeczne we wtorkowy poranek i zapraszamy do udziału w zabawach, które dla Was dziś przygotowałyśmy.

Zajęcia na 28.04.2020 r.

Efekty dźwiękowe


27.04.2020

Dzień dobry
Witamy nasze Dzieciaczki i Rodziców. Na kolejny tydzień przygotowaliśmy propozycje zajęć i zabaw z tematu kompleksowego: Moja miejscowość, mój region. Życzymy wielu pozytywnych wrażeń podczas pracy.
Wasze panie Aneta i Magda
 
 

24.04.2020

Dzień dobry

Dziś kolejny dzień ciekawych zabaw. Oto kilka z nich 🙂   

Zajęcia na 23.04.2020 r.


23.04.2020

Witamy.

Na czwartek zamieszczamy dalsze propozycje zabaw, tym razem o świeżym powietrzu.

Pozdrawiamy i życzymy przyjemnej pracy. 

Zajęcia na 23.04.2020 r.

Załącznik nr 1 -Figury geometryczne

Załącznik nr 2- przyczyny zanieczyszczenia pwietrza


Drodzy rodzice,

Zaszło małe niedopatrzenie, dlatego zamiast kart pracy cz.2 nr 34 i 35 z dn. 21.04. (których nie było) można wykonać Kartę pracy nr 9 z wyprawki plastycznej  „Rodzina świnek”. Pozdrawiamy


22.04.2020

Dzień dobry

 Kwiecień to miesiąc, w którym wreszcie widać budzącą się do życia przyrodę, a prace w ogródkach i na działkach nabierają tempa. W naszych zabawach i zajęciach spróbujemy sobie przypomnieć, jak wyglądają wiosenne prace w ogrodach. Życzymy przyjemnej zabawy.

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia na 22.04.2020 r.

Załącznik nr 1 – narzędzia ogrodnicze


Zajęć z języka angielskiego

Nature vocabulary: Karty pracy, zabawy językowe, piosenki związane z przyrodą


21.04.2020

Witamy serdecznie i zachęcamy do dalszej wspólnej zabawy.

Zajęcia na 21.04.2020 r.

Odgłosy natury – Poranek w lesie


20.04.2020

Dzień dobry

Witamy Was serdecznie w nowym tygodniu zdalnej pracy, w którym będziemy realizować zagadnienia dotyczące dbania o przyrodę. Mamy nadzieje, że spodoba wam się ten temat i proponowane zajęcia. Życzymy przyjemnej pracy.

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia na 20.04.2020 r.

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2 – kolorowe kosze na segregowane odpady

Załącznik nr 3 – śmieci do segregowania


17.04.2020

Witamy po raz kolejny Moi Drodzy i zapraszamy do wspólnej zabawy 🙂

Temat: „Kogo spotkamy wiosną na wsi?”

Zajęcia na 17.04.2020 r.

Na podsumowanie tematu „Wiosna na wsi” polecamy dzieciom następujące filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA&t=12s

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4&fbclid=IwAR0RiIfMGJYRnTXyciy0tqntddrtDNY9lmUxSL3oTsCQO-v4piSGIVKmzQk


16.04.2020

Witamy

Na czwartek mamy dla Was kolejną porcję zabaw i zajęć ze zwierzątkami z wiejskiego podwórka. Życzymy miłych wrażeń podczas wykonywania zadań.

Pozdrawiamy 

Zajęcia na 16.04.2020 r.

Załącznik nr 1 -Policz zwierzęta na wiejskim podwórku.


Link do  języka angielskiego

Sports vocabulary. Do pobrania: karty pracy, propozycje zabaw, gier dla najmłodszych


15.04.2020

Dzień dobry

W załączniku zamieszczona jest propozycja zajęć i zabaw z tematyki: Wiosna na wsi. Życzymy przyjemnej zabawy.

Zajęcia na 15.04.2020 r.


14.04.2020

Witamy wszystkich przedszkolaków, a także rodziców w kolejnym tygodniu zdalnej pracy. Zapraszamy do wspólnych zabaw i zadań na każdą pogodę 🙂

Temat: „Co słychać wiosną na wsi?”

Zajęcia na 14.04.2020 r.

 

Odgłosy zwierząt wiejskich


10.04.2020

Dzień dobry,

Dziś kolejny dzień ciekawych wielkanocnych zabaw. Oto kilka z nich.

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzymy Wam i Waszym Rodzinom zdrowych, spokojnych Świąt Wielkiej Nocy, wiary, siły i wytrwałości w pokonaniu tego, co zesłał nam los. Abyśmy spotkali się jak najszybciej w przedszkolu…

Temat: Wielkanocne świętowanie

Zajęcia na 10.04.2020 r.


09.04.2020

Witamy

W załączniku mamy dla Was Dzieciaczki jeszcze trochę świątecznych zabaw. Życzymy miłej pracy.

Gorąco pozdrawiamy

Zajęcia na 09.04.2020 r.


08.04.2020

Dzień dobry

Na środę proponujemy zabawy z wykorzystaniem kolorowych kół i nie tylko. 

Przyjemnej pracy 

Zajęcia na 08.04.2020 r.


07.04.2020

DZIEŃ DOBRY! DRODZY RODZICE, KOCHANE DZIECI,

Pozostajemy w tematyce wielkanocnej przez cały tydzień, dlatego też dzisiaj proponujemy zabawy z jajkami.

Zajęcia 07.04.2020 r.


06.04.2020

Dzień dobry!

Serdecznie witamy NASZE DZIECIACZKI i ich RODZICÓW w tym przedświątecznym tygodniu,  w którym będziemy realizować tematykę – Wielkanoc. W załączniku przesyłamy propozycję zajęć i zabaw na poniedziałek 6 kwietnia. Życzymy miłej zabawy i pozdrawiamy.

Wasze panie Aneta i Magda

Zajęcia 06.04.2020 r.


03.04.2020

Drodzy rodzice, przygotowałyśmy kolejne propozycje zajęć dla waszych pociech. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Wasze panie: Magda i Aneta

Zajęcia na 03.04.2020 r.

Zajęcia z języka angielskiego

Farm animals – materiały do pracy w domu dla najmłodszych


02.04.2020

Dzień dobry! Witamy!

Mamy nadzieje, że dobry humor mimo wszystko dopisuje.

W załącznikach przesyłamy propozycje zabaw i zajęć na czwartek – 2 kwietnia.

Serdecznie pozdrawiamy: panie Madzia i Aneta 

Zajęcia na 02.04.2020r.

Ćwiczenia grafomotoryczne – żabie skoki


01.04.2020

Dzień dobry 🙂

W załącznikach przesyłamy propozycję zajęć i zabaw na środę. Zapraszamy do wyboru najciekawszych lub wykonania wszystkich. Życzymy miłej i owocnej zabawy  oraz dobrego dnia.

Pozdrawiamy Aneta i Madzia

Zajęcia na 01.04.2020r.

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2 – Jaką barwę otrzymamy

Załącznik nr 3 -Tulipany


31.03.2020

Propozycja zajęć na wtorek 31.03.2020 r.
wersja PDF


30.03.2020

Dzień dobry

Drodzy RODZICE, KOCHANE  DZIECIACZKI rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnego nauczania, dlatego przesyłamy propozycje zabaw i ćwiczeń, które możecie wraz ze swoimi rodzicami realizować w domu. W tym tygodniu będziemy zajmować się tematem: Wiosenne powroty. Życzymy Wam i Waszym Rodzicom dużo zdrowia i dobrego samopoczucia oraz miłej zabawy.

Wasze panie Madzia i Aneta

Zajęcia na 30.03.2020r.

Załącnik nr 1 – Ptaki

Zajęcia logopedyczne

WAŻNE INFORMACJE I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE DLA WSZYSTKICH GRUP WIEKOWYCH (najlepiej ćwiczyć 2 razy dziennie po 15 minut)

Ćwiczenia oddechowe:
Powietrze nabieramy nosem, a wypuszczamy ustami.

  • Dmuchanie na chorągiewki
  • Dmuchanie na wiatraczki
  • Dmuchanie na płomień świecy
  • Dmuchanie na papierowe łódki pływające w misce z wodą
  • Zdmuchiwanie kulki waty kosmetycznej z ręki
  • Wydmuchiwanie baniek mydlanych
  • Dmuchanie na papierowe ozdoby zawieszone ponad głową ćwiczącego na nitkach o różnej długości
  • Dmuchanie na papierowe kulki po wytyczonej trasie
  • Przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej do osoby siedzącej naprzeciwko
  • Dmuchanie przez rurkę do wody
  • Wydmuchiwanie baniek mydlanych
  • Nadmuchiwanie balonów
  • Próby gwizdania
  • Gra na instrumentach muzycznych np. organki, trąbka, gwizdek
  • Gra na grzebieniu owiniętym cienką bibułką.

Ćwiczenia prawidłowego połykania;

  • Nauka unoszenia języka za górne zęby (kilkanaście razy dziennie, przed lustrem).
  • Dotykamy palcem lub zimną łyżeczką podniebienia tuż za górnymi zębami, nazywając je „zaczarowanym miejscem”, „parkingiem” itp.. w którym język (krasnoludek, samochód) powinien przebywać, gdy mamy zamkniętą buzię.
  • Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu rodzynek,chrupek kukurydzianych itp.
  • Zlizywanie nutelli, miodu itp. z podniebienia przy szeroko otwartych ustach.
  • Konik jedzie na przejażdżkę – naśladuj konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.
  • Winda – otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą – raz do góry, raz do dołu.
  • Karuzela – dzieci bardzo lubią kręcić się w koło, twój język także. Włóż język między wargi a dziąsła i zakręć nim raz w prawą, raz w lewą stronę.
  • Chomik – wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.
  • Malarz – maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.
  • Młotek – wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa.
  • Żyrafa – ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.
  • Słoń – ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.

Ćwiczenia żuchwy;

  • Wysuwamy żuchwę do przodu jak najdalej, jak to możliwe, dolnymi wargami masując górna wargę.
  • „Krówka na łące”- naśladujemy krówkę, która pasie się na łące i ze smakiem zjada świeżą trawkę; żujemy, wręcz przesadne ruchy żuchwą
  • „Koparka”- naśladujemy pracującą koparkę; opuszczamy żuchwę jak najniżej, robimy ruch, jakbyśmy nabierali piasek. Powtarzamy ćwiczenie kilkakrotnie.
  • „Huśtawka”- wykonujemy ruchy żuchwą w przód i w tył, a następnie na boki .

Ćwiczenia warg

  • Zakładamy górna wargę na dolną i odwrotnie.
  • „Masaż”- delikatnie przygryzamy górna wargę dolnymi zębami, a następnie dolną wargę górnymi zębami.
  • „Zmęczony konik”- konik, który wrócił z męczącej wyprawy, głośno parska (podczas tego ćwiczenia zwracamy uwagę, aby wargi były rozluźnione).
  • „Uśmiech żaby”- rozciągamy wargi w wielkim uśmiechu, starając się naśladować wesołe żabki.
  • Przesadnie wymawiamy a, o, e, u, i, y przy szeroko otwartych ustach.
  • . „Balonik”- nadymamy policzki, a usta ściągamy (dla urozmaicenia możemy bawić się w baloniki, które pękają, gdy „ przekuwamy” policzki palcami).

Ćwiczenia języka;

  • „Konik jedzie na przejażdżkę”- naśladujemy biegnącego konika, stukając czubkiem języka o podniebienie (kląskanie).
  • „Małe chomiki”- udajemy chomika, wypychając językiem Raz prawy, raz lewy policzek.
  • „Malarz”- bawimy się w malarza; malujemy sufit (podniebienie), (ściany) (policzki), okna (zęby dolne i górne), korytarz (miejsce między wargami a zębami). Każdy z elementów możemy pokryć kilkakrotnie farbą.
  • Oblizujemy wargi okrężnym ruchem takim jak Miś Pawełek po zjedzeniu pysznego miodku (dla urozmaicenia możemy posmarować usta dziecka czekoladą lub miodem).
  • „Żyrafa”- naśladujemy żyrafę, wyciągając język wysoko do góry tak, jakbyśmy chcieli dotknąć naszych nosów.
  • „Myjemy zęby”- „czyścimy” językiem zęby górne i dolne, poruszając nim jak szczoteczką i uważając, by nie ominąć żadnego miejsca.Ćwiczenia słuchowe;
  • Śpiewanie głosek na różne melodie, np.; f, f, f…s, s, s, – nucenie głosek bezdźwięcznych często powoduje ich udźwięcznienie.
  • Odtwarzamy nagrane wyrazy lub je wypowiadamy, dziecko wsłuchuje się w dźwięki i jednocześnie skazuje rysunki, które je obrazują (ćwiczenie ma na celu uświadomienie prawidłowej wymowy głosek dźwięcznych).
  • Odtwarzamy nagrane wyrazy wypowiadane przez dziecko i porównujemy je z prawidłową artykulacją. Warto przeprowadzić ćwiczenie tak, aby dziecko samo mogło wychwytywać różnice pomiędzy swoją wymową a prowadzącego zabawę.

ZABAWY LOGOPEDYCZNE

Malujemy drzewa”
Powiedz dzieciom, że wybieracie się an spacer do parku, żeby pomalować rosnące tam drzewa. Aby zabawa była ciekawsza, zamiast pędzla wykorzystujecie języki.

  • Malujemy pień drzewa- uniesienie języka do góry, wysuwanie na brodę.
  • Malujemy gałęzie- kierowanie języka raz do prawego kącika ust, raz do lewego.
  • Malujemy liście wysoko rosnące- oblizywanie górnej wargi.
  • Suszymy drzewa- nabieranie powietrza nosem y wydmuchiwanie ustami. Podczas wykonywania ćwiczeń szeroko otwieramy buzię.

Jesienna zabawa”
Poszedł Gaduś na spacerek (marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan)
Gdzie kasztanów leży wiele (palce wskazujące i kciuki robią kółeczka)
Gdzie listeczki kolorowe (ręce uniesione w górę „wkręcamy żarówkę”)
Wciąż spadają mu na głowę (ręce powoli opuszczane w dół jednoczesnym poruszaniem palców).

Jeżyk sprząta swój domek na zimę”

  • W naszej zabawie język to mały jeż, twoja buzia- to domek jeża.
  • Jeż myje drzwi (oblizywanie czubkiem języka szeroko rozwartych warg).
  • Jeż myje kąty (kierowanie czubka języka w kąciki ust).
  • Jeż myje ściany (wypychanie policzków językiem).
  • Jeż myje sufit (przesuwanie czubkiem języka po podniebieniu twardym).
  • Jeż trzepie dywan (kląskanie).
  • Jeż odkurza (przedłużenie głoski „w”).
  • Jeż myje okna (przesuwaniem czubkiem języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, wargi szeroko otwarte).
  • Jeż jest bardzo zadowolony, ze posprzątał i uśmiecha się (rozciąganie warg jak w uśmiechu, zęby zwarte).

„Śniadanie krasnoludka”

  • Krasnoludek żuje kanapkę (naśladowanie ruchów żucia, zęby zwarte, wargi zwarte, wykonują ruchy okrężne)
  • Krasnoludek chrupie marchewkę (otwieranie i zamykanie zębów, usta zaokrąglone i wysunięte do przodu)
  • Krasnoludek oblizuje się (oblizywanie czubkiem języka szeroko rozwartych warg)
  • Krasnoludek oblizuje buzię na górze (kierowanie języka w kąciki ust)
  • Krasnoludek myje zęby po śniadaniu (przesuwanie czubkiem języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, wargi szeroko rozwarte)
  • Krasnoludek jest najedzony, zadowolony i uśmiech się (rozciąganie warg jak do uśmiechu, zęby zwarte)Urodziny niedźwiadka”
  • Usiądź z dziećmi kręgu. Wykorzystujemy pacynkę; posłuchajcie. Dziś  są urodziny Niedźwiadka. Będziemy towarzyszyć mu w tym ważnym dniu. Niedźwiadek wstał dziś w bardzo dobrym humorze, przeciągnął się , ziewnął i uśmiechnął się do mamy. Niedźwiedzicy przesłał pięć całusów (dzieci patrzą w lusterka posyłają całusy). Ma dobry nastrój, że podśpiewuje sobie wesoło; la, la, la ,lo, lo, lo, Lu, Lu, Lu, le, le, le. Mama usmażyła Niedźwiadkowi ulubione naleśniki z miodem. Niedźwiadek je z apetytem swój przysmak; chrupie, żuje, mlaska, oblizuje pyszczek i uśmiecha się.

Na przyjęcie przyszły róże zwierzęta;

  • Przyszła żabka znad stawu; kum, kum, kum.
  • Przybiegł konik z pastwiska; iha-ha, iha-ha.
  • Mała myszka przybiegła ze stodoły; pi, pi, pi
  • Wąż przypełzł z łąki; sssssssssssss
  • Przyszły dwa prosiaczki z chlewika; chrum-chrum-chrum
  • Przyszła duża krowa z pastwiska; muuu, muuu
  • Przybiegła kurka z podwórka; ko, ko, ko
  • Przyczłapała kaczka- kwaczka; kwa, kwa, kwa
  • A na koniec przyszli kotek Puszek i pies Burek; miau-miau, hau-hau.

Dżdżownica Magda zaprasza do gimnastyki buzi i języka”
Pamiętajcie, aby szeroko otwierać buzię.

  • Usta- otwieramy szeroko buzię i głośno wołamy aaaaaaaaaa
  • Zegar- nasz język to wskazówki zegara, otwórz buzię i poruszaj językiem jak zegar; od prawego do lewego języka
  • Szczotka-a teraz nasz język to szczotka do zębów. Czyścimy zęby, najpierw dokładnie te na górze, a później te na dole
  • Kaczka- spójrzcie jak wygląda dziób kaczki, teraz spróbujcie zrobić taki sam
  • Farby- nasz język zmienia się w pędzel, najpierw malujemy ściany, czyli policzki, na koniec malujemy sufit, czyli podniebienie.
  • Na suficie zrobimy małe gwiazdki? Dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.
  • Ząbek- czy wiecie, ile macie zębów? Policzymy je razem za pomocą języka. Zaczynamy od góry- buzia szeroko otwarta, dotykamy każdego ząbka po kolei. Teraz czas na zęby na dole.
  • Góry- nasz język to turysta na szlaku górskim, wysuwamy język z buzi i kierujemy do góry w stronę nosa.
  • Ziewanie- jesteście zmęczeni? Czas na ziewanie- otwieramy buzię jak najszerzej.
  • Cukierki- na zakończenie słodka zabawa. Wyobraźcie sobie, że macie w buzi cukierka, pokażcie jak go ssiecie, cmokajcie z zadowoleniem (można użyć cukierków szybko się rozpuszczalnych).

Chorobowe zgadywanki” – dziecko powtarza za dorosłym kolorowe sylaby

Dziś karetką pojedziemy- ue, ue, ue.
Może komuś pomożemy- ua, ua, ua.
Kto najbardziej chory jest?- eo, eo, eo.
Mały kotek, duży pies?- eu, eu, eu.
Kto Katarek duży ma- ai, ai, ai.
A kto kicha tak jak ja- ae, ae, ae.
Kogo boli głowa?- oa, oa, oa.
Kto się przed lekarzem chowa?- ou, ou, ou.
Kto lekarstwa nie chce brać?- ie, ie, ie.
Kto chce w łóżku długo spać?- iu, iu, iu.
A kto zawsze zdrowy jest,- ye, ye, ye.
Co dzień chce warzywa jeść- yo, yo, yo.

Żurawina i Szyszka”

Poprzez lasy, piaski, pola pełza cicho i dostojnie długa żmija Żurawina.
(usta szeroko otwarte, język wykonuje wolne ruchy od prawego do lewego kącika ust).

Swym językiem wszystko bada. (usta szeroko otwarte, język dotyka po kolei wszystkich zębów, najpierw na dole, następnie na górze).
Przy tym syczy (dziecko mówi; ssss -język za dolnymi zębami, usta jak w uśmiechu, zęby zbliżone).
Jadem pluje,(dziecko mówi; tfu, tfu, tfu)
Bardzo lubi się wygrzewać, kiedy ciepło na dworze. (usta szeroko otwarte, język wysunięty daleko na brodę).
Dnia pewnego myszka Szyszka, wyjadła ziarnka zbóż, (dziecko naśladuje czynność jedzenia, przeżuwania)
 Wtem syk straszny usłyszała (dziecko mówi; sss…-język za dolnymi zębami, usta jak w uśmiechu, zęby zbliżone)
I do norki się schowała.(usta otwarte, język kilka razy wysuwa się z buzi mocno do przodu i chowa się głęboko do tyłu).
Sss, sss, sss…..-coraz bliżej, (dziecko mówi; sss…-język za dolnymi zębami, usta w uśmiechu, żeby zbliżone)
Myszka cicho popiskuje; (dziecko mówi; pi, pi, pi)
„Czy ta żmija mnie wyczuje?”
Więc ucichła myszka Szyszka, tylko wąsikami rusza,
Żeby żmija Żurawina do jej norki nie trafiła.
(usta szeroko otwarte, język oblizuje szybko wargi dookoła).   

Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna”

Jestem mały poliglota,
Bo rozumiem psa i kota,
Ptasi język także znam,
Zaraz udowodnię wam.
Kotek pyszne mleko miał.
Pyszne było- miauknął…………

Piesek też by pewnie chciał
Szczeka głośno;………………

Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho;…………….

Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym;…………..

Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie;………….

Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie;…..

Jak to dobrze kumie, kumie,
Że ktoś po żabiemu umie.

Co mówią zwierzęta”

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko.
Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku-ku-ryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me.
Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? Mu, mu, mu.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau, hau, hau.
Co mówi baran, gdy spać mu się chce? Be, be, be.
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie mają głosu!

  • Zabawa „Piosenkarz”
    Śpiewanie sylab na różne melodie, poruszając jedynie językiem (nie brodą) przy szeroko otwartych ustach;
    La, la, la
    Lo, lo, lo
    Le, le, le
    Lu, lu, Lu
    Ly, ly, ly.
  • Korekcja głoski „r”
  • Ćwiczenia przygotowawcze;
  • Wysuwanie języka do przodu; język wysoki i szeroki.
  • Unoszenie szerokiego języka na górną wargę
  • Unoszenie szerokiego języka na górne zęby.
  • Cofanie szerokiego języka wzdłuż podniebienia.
  • Kląskanie językiem, mlaskanie naśladowanie ssania cukierka czubkiem języka.
  • Masaż języka przez wysuwanie go między lekko rozwarte zęby.
  • Masaż końca języka za pomocą palca.
  • Przy otwartych ustach szybko wymawiamy głoski ttttttt, ddddd, td, td, td, tdn, tdn, tdn, tede-tede, tedo-tedo, tedu-tedu.

Należy pamiętać, że język znajduje się nie przy zębach, lecz jest cofnięty do wałka dziąsłowego.


27.03.2020

Dzień dobry, przesyłamy propozycję zajęć i zabaw na piątek 27.03.2020 r.  Mamy nadzieję, że zamieszczane przez nas propozycje zadań do wykonania wypełnią naszym przedszkolakom wolny czas radosną zabawą i nauką w towarzystwie najbliższych. Pozdrawiamy. 

Panie: Aneta i Madzia

Zabawa na powitanie „Witające się rączki”

 

 

Na piątkowe popołudnie proponujemy bajeczkę do słuchania.

https://kubus.pl/storytel/stoliczku-nakryj-sie

Życzymy miłych wrażeń podczas słuchania.

Pozdrawiamy 🙂

Do angielskiego


26.03.2020

  • Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej o wiośnie

„Wracają ptaki z daleka

i kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna,

bo właśnie zaczyna się …… (wiosna)

 

  • Słuchanie opowiadania E. Stadtmuller „Witaj, wiosno!”

(Ilustracje do opowiadania  Książka „Olek i Ada”, s. 54-55)

 

– Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosenki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic.

– Jak to nic – oburzył się tata. Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz.

– Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek, – Wszędzie szaro, buro i ponuro…

– Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie…. – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda?

– Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek.

Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami.

Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz!

– Ale na co patrz?- nie zrozumiała Ada?

Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbowych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie ….

– Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie!

Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny. Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk:

– Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis!

Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wiadomo skąd tuż nad ziemią.

– To podbiał – wyjaśnił dzieciom tata. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślina.

– A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada.

– Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tata. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować.

Droga do domu – niby tka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć.

– Pąki na żywopłocie! – meldował Olek.

– Zielony listek, o tu – na klombie – nie dawała za wygraną Ada.

– Przebiśnieg!!! – wykrzyknęli jednocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosnących na trawniku, tuż obok ich własnego domu.

– Ja widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć.

 

  • Rozmowa na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Dzieci próbują odpowiadać na pytania:

– Na co narzekały dzieci?

– Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi?

– Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?

– Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny?

 *   Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała „Kwiaty rosną na wiosnę”.

Dzieci siedzą skulone na podłodze, na piętach. Na rytmiczny dźwięk (rytmiczne klaskanie lub stukanie na drewienkach/kredkach) powoli się prostują. Ręce mają wzniesione ku górze. Zabawę powtarzamy parę razy.

  • Praca z Kartami pracy cz. 2, nr 8.

Dzieci :

– nazywają zdjęcia,

– dzielą rytmicznie ich nazwy (na sylaby),

– nazywają inne oznaki zbliżającej się wiosny.

* Ćwiczenia grafomotoryczne – połącz kropki „Tulipan” – załącznik

 

Grupa PSZCZÓŁKI – dzieci 3-4-letnie
wychowawczynie: mgr Aneta Działak
mgr Magdalena Kolasa
nauczyciel uzupełniający: mgr Barbara Kocia
pomoc/woźna: p. Danuta Wójtowicz /p. Elżbieta Arak
6.30 – 16.00